cissisphotos.blogg.se

Hur kommer man över honom?

Som ni läsare vet nu så är det ju slut mellan mig och Olof. Efter 8 månader så tar det slut. 
Under dessa 3-4 veckor så har jag mått riktigt dåligt. Jag har faktsikt aldrig mått sämre.
På morgonen va nog som allra värst. Tänk er själva.. Ni vaknar upp, det känns som det är bara du, det finns ingen annan, du vill inte ens gå upp för att du vet att du bara kommer må sämre. Men sen när du tar dej upp, du kollar dej i spegeln, och du börjar tänka på alla minnen, alla fina stunder. Gråten kommer, du gråter massor för att du vet att inget kommer bli som förr. Ett helvete
Men vet ni? Efter att man har gråtit så känns det såå himla mycket bättre, så sluta absolut inte gråta för att du känner att du gråtit för länge, utan bara gråt! 
Tänk på saker som du inte kunnat göra innan. Tex, vara med en kill kompis UTAN att någon sätter gränser, kommentera en killes bild, som du inte kunnat göra innan för då hade din pojkvän varit arg. Tänk på saker som inte funkade, som funkar nu istället! 
För att må bättre för stunden så kan du:
1,Lyssna på musik! Det kvittar, det kan vara allt från ledsen musik till värsta party låtarna! Sjung med, låtsas att det är DU som sjunger! 
 
2,Ring en kompis och snacka ut! Gråt en skvätt, känns mycket skönare efteråt! Sen i slutet av samtalet, berätta något konstigt minne du och din kompis har, du kommer skratta! 
 
3, Gå ut och gå en runda, glöm inte hörurarna! 
Dessa tre sakerna hjälpte mig ganska mycket på vägen! 
 
Dina kompisar, det ända dom vill är att få Dej glad igen. Dom försöker göra allt. Dom kommer alltid att vara med dej, alltid. Även nya kompisar ploppar upp. 
Ta med en kompis och shoppa loss! Tänk på massa knasiga minnen som du och dina kompisar har! Glöm absolut inte bort att skratta, det är viktigt! 
Försök att verkligen göra så många nya saker som möjligt. Bry dej inte om vad ditt ex gör. Skit i han. Smsa verkligen inte honom, för det kommer bara göra så att du mår ännu sämre och du vill bara ha honom mer. 
Helt ärligt, skit i han fast än att det kan vara riktigt svårt! 
 
Jag har valt att inte vara vän med Olof just för att om han och jag är vänner så kommer jag inte klara av att gå vidare. Jag kommer bara tänka mer och mer på han.. Men visst, nångång kommer han och jag säkert bli vänner, det vet man aldrig. 
 
Jag hoppas att det jag skrivit kommer hjälpa just dej som precis har gjort slut med killen, det funkar, men det tar ett tag! 
 
123, och du mår bättre! 
Lycka till! ♥


josse

2013-03-10 / 14:11:16

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback